20 sierpnia, 2013

WPŁYW DIETY NA KONDYCJĘ NASZEJ SKÓRY


Codziennie spędzamy mnóstwo czasu na wykonywaniu odpowiednich zabiegów pielęgnacyjnych, aby nasza skóra wyglądała świeżo, promiennie i zdrowo. Rzadko jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza skóra powinna być także odpowiednio odżywiona od środka. Jakie witaminy i składniki mineralne są niezbędne, aby zagwarantować nam piękny wygląd?



Ważne składniki codziennej diety.


Woda jako źródło młodości.

Półtora litrowa butelka wody to absolutne minimum jakie powinnyśmy wypić w ciągu dnia. Przychodząc na świat, głównym budulcem naszych organizmów są woda i białko, lecz wraz z wiekiem spada udział wody i zwiększa się udział tłuszczu. Dlatego tez nasza skóra nie jest taka delikatna i miękka całe życie. Jest to naturalny proces, który jednak można troszkę spowolnić. Świetnie sprawdzają się również różnego rodzaj herbatki, szczególnie zielona, która jest bogata w  antyoksydanty.

Białko jako budulec większości tkanek.

Należy jednak pamiętać, że zbyt duża zawartość białka może szkodzić. Najlepiej wybierać białko pełnowartościowe z chudego nabiału (np. jogurt naturalny, kefir czy maślanka), chudego mięsa (najlepiej drobiu bez skóry), jaj (nie więcej niż 3 razy na tydzień) i ryb (najlepiej tłustych ze względu na kwasy omega 3).

Cynk

 ma szczególne znaczenie dla wyglądy skóry, włosów i paznokci. Przyspiesza gojenie się ran. Jego niedobór nasila zmiany trądzikowe i trudno gojące się wykwity. Ten pierwiastek znajdziesz w mięsie, wątróbce, jajach, pełnoziarnistych produktach zbożowych, serach, nasionach roślin strączkowych, kaszy gryczanej i orzechach.Znajdziesz go również dużo w owocach morza, w rybach, w pestkach dyni oraz w oleju z pestek dyni.

Kwasy omega 3.

Czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które odgrywają bardzo ważną rolę w procesie tworzenia nabłonka i regeneracji skóry. Łagodzą stany łojotokowe, zapalne i zapobiegają nadmiernej suchości skóry. Aby zapewnić ich odpowiednią podaż należy jeść tłuste gatunki ryb morskich (śledź, łosoś) i nie zapominać o dodatku oleju do surówek, sałatek.

Wapń. 

Pochodzący z mleka i produktów nabiałowych gwarantuje wygładzenie i nadaje skórze miękkość, zaś jego niedobór skutkuje występowaniem stanów zapalnych skóry i skłonnością do zmian alergicznych.

Potas.

Zapobiega wysuszaniu  i czyni skórę mniej podatną na zmiany trądzikowe. W potas bogatę są suszone owoce – morele, figi, jabłka, rodzynki, również awokado i banany. Jednak są one wysokokaloryczne na szczęście nie musisz żałować sobie pomidorów i ich przetworów, bo są niskokaloryczne. Dobrym źródłem potasu są także ziemniaki, owoce cytrusowe i zielone warzywa liściaste.

Witamina C.

Jej niedobór przyczynia się do rozwoju trądziku i pękania naczynek. Pełni ona ważną rolę w procesie gojenia się ran i uelastyczniania blizn. Jej dobrym źródłem są: kwaśne owoce (grejpfruty, pomarańcze, cytryny, porzeczki, truskawki, maliny, czarne porzeczki, owoc dzikiej róży) oraz w owoce egzotyczne (kiwi, mango). Występuje ponad to w kapuście, pomidorach, młodych ziemniakach, papryce i w zielonych częściach warzyw. 


Problemy z cera a dieta.


Zajady w kącikach ust a także słabe, łamliwe paznokcie.
Mogą być spowodowane brakiem witaminy B2 w Twojej codziennej  diecie. Uzupełni ją spożywając większe ilości: wątróbki, jaj, suszonych owoców i grzybów, produktów mlecznych, szparagów, szpinaku, awokado i bananów. Zniwelowanie niedoboru tej witaminy jest szczególnie ważne ponieważ przy długo trwającym okresie jej braku na skórze pojawiają się nieestetyczne zmiany łojotokowe w fałdzie nosowo-policzkowym.

Wiotka skóra.

Prawdopodobnie jest spowodowana brakiem witaminy E, którą dostarczysz spożywając olej z kiełków pszenicy, kukurydzę oraz soję.

Skóra sucha i pojawiają się na niej trudno gojące się zmiany.

Może to świadczyć to o niedoborze witaminy A. Jej zadaniem jest bowiem ujędrnienie i ujednolicenie skóry, dzięki niej staje się ona delikatna i gładka. Dobrym źródłem tej witaminy są: wątróbka, masło, żółtko jaj, sery pleśniowe, mleko krowie, świeże sardynki i mięso węgorza.

Cera blada i zmęczona.

 Świadczy o braku kwasu foliowego. Wprowadź do diety marchewkę, kapustę, szparagi, szpinak, fasolkę szparagową. Witamina ta dobrze przyswaja się też z krowiego mleka, jajek, mięsa i wątróbki. 

Cera szara i ziemista.

 Sugeruje potrzebę wzbogacenia diety w witaminę B6. Wzbogać dietę w  wątróbkę, mięso (dużo tej witaminy znajduje się w baraninie), pełnoziarniste produkty zbożowe, suszone owoce i awokado.

Łojotok.

Może świadczyć również o niedoborze witaminy w/w witaminy B6 oraz B1. Dobrym źródłem witaminy B1, tak jak pozostałych witamin z grupy B, są: wątróbka, pełnoziarniste produkty zbożowe, rośliny strączkowe, drożdże, orzechy, nasiona słonecznika i ryby.

UWAGA!

Oczywistym jest, że niedobory tych wszystkich składników można uzupełnić sięgając po suplementy diety. Pamiętaj jednak o tym, że niekontrolowane przyjmowanie witamin i składników mineralnych może doprowadzić do ich przedawkowania. Poza tym preparaty multiwitaminowe wcale nie są indywidualnie dobrane do potrzeb  organizmu każdego człowieka. Szczególnie groźne są nadmierne ilości witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, D, E, K), ponieważ organizm nie jest w stanie wydalać ich nadmiaru z moczem. I tak: zbyt duża ilości witaminy A może prowadzić do krwotoków, łysienia, natomiast nadmiar witaminy K może być niebezpieczny dla osób ze skłonnością do powstawania żylaków czy zakrzepów, a także dla kobiet stosujących antykoncepcję hormonalną czy palaczy, ponieważ powoduje powstawanie skrzepów.

Jeśli chcesz poprawić stan swojej cery i przedłużyć efekty zabiegów pielęgnacyjnych, które wykonujesz powinnaś korzystać z bogactwa świeżych warzyw i owoców, a także wysokowartościowych produktów spożywczych!

 Dajcie znać czy zwracacie uwagę na to co jecie oraz jakie ewentualne pokarmy Wam nie służą. Czekam na Wasze komentarze.

Pozdrawiam serdecznie

Julka

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy post! Nigdy nie zwracałam uwagi na to co jem, a faktycznie moje problemy z cerą mogą być spowodowane niewłaściwą dietą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zmiana diety, a raczej większe zainteresowanie się tym co jem bardzo dobrze wpłynęła na stan mojej cery :)

      Usuń
  2. Zaczytałam się. Dzięki za tak ciekawe informacje. Ja od początku tego roku zaniechałam fast foodów, jem to co sama ugotuję i... zauważyłam ogromną zmianę w wyglądzie skóry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również! Zaczęłam zwracać uwagę na to co jem i widać efekty :)

      Usuń

Z ogromną przyjemnością czytam Wasze komentarze! Dziękuję za każdy jeden, ponieważ są moją motywacją do dalszej pracy. Komentarze zawierające aktywne linki będą na bieżąco usuwane. Szanujmy swoją pracę!
~~~
With great pleasure I read your comments! Thank you for every one, because they are my motivation to continue my work . Comments containing the active links will be removed on a regular basis. Respect our work!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...