28 maja, 2014

DIETOWY ZAWRÓT GŁOWY.


W ostatnim czasie pewnie nie jedna z Was spotkała się z informacjami, artykułami, wpisami, poradami i Bóg jeszcze wie czym na temat zdrowego odżywiania oraz diet odchudzających. Wiadomo lato za pasem i każda z nas chce wbić się w strój kąpielowy i wyglądać zjawiskowo, przykuwając spojrzenia mężczyzn... albo i lepiej... Zazdrosnych kobiet ;)

Dieta Dukana, Mayo, Dash... Słyszałyście już o tym? Pewnie tak! Czasem mam wrażenie, że jestem już weteranką w testowaniu diet cud. Zawsze miało być -10 kg a w efekcie wyszło jak wyszło.
Nie, to nie chodzi o to, że jestem otyła, nawet nie jestem delikatnie przy kości, ale zawsze moje zwierciadełko mówi mi, że jeszcze jest za dużo i tu i ówdzie. Czasem taka dietka wyszła mi na dobre, czasem nic nie wniosła, ale najczęściej zakończyła się efektem jo jo lub w najlepszym przypadku niedoborem witamin. Jak to zmienić? Moim zdaniem powinnyśmy zmienić swoje nastawienie oraz przyzwyczajenia. Póki co już rok mi się udaje i mam nadzieję, że tak już pozostanie.

Na początek przedstawię Wam kilka aktualnie najmodniejszych diet.
Mayo. 
Dieta ta trwa ok 2 tyg. Zasada jest prosta: 3 posiłki dziennie, nie więcej niż 1000 kalorii dziennie. Dieta ta opiera się głównie na jajkach, które powinnyśmy spożywać na twardo. Dopełnienie diety stanowią warzywa i owoce. Później chude mięso lub ryby.
5:2
Dieta ta zakłada, że krótkotrwałe głodówki pozwalają schudnąć. Tak więc Jemy co popadnie 5 dni, a 2 kolejne nie jemy prawie nic, czyli max 500 kalorii
Bezglutenowa
Unikamy gluteiny i gliadyny. Wyklucza pszenicę,owies,żyto,jęczmień, pszenżyto i orkisz.
3D chilli
Sekretem tej diety jest wzbogacenie posiłków o przyprawy, które przyspieszają przemianę materii, np papryka chilli, curry, kardamon, mięta, oregano.
Dash
Dieta polegająca na jedzeniu chudego nabiału, produktów zbożowych, warzyw, orzechów oraz owoców. Dodatkowo urozmaicamy ją chudym mięsem lub rybą. Unikamy soli, alkoholu, a kawę i mocną herbatę zastępujemy wodą.

Dietę Dash zostawiłam sobie na koniec, bo z tych wszystkich jest w miarę najrozsądniejsza. Z doświadczenia wiem, że diety polegające na częściowej głodówce czy jedzeniu monotonnego pokarmu są bezsensowne. To co zrzucimy, zaraz nadrobimy rzucając się po takiej dietce na wszystko co popadnie. Ok, nie mówię, że nikomu się nie uda, może być tak że zaraz zostanę zlinczowana, bo akurat ktoś ma silniejszą motywację i większą samodyscyplinę niż ja. :) Ten post jest zwyczajnie subiektywny i ma na celu rozwinięcie pewnej dyskusji.
Według mnie najważniejsze w "odchudzaniu" jest to, żeby nie zakładać sobie, że w tydzień zrzucimy 20 kg. Po drugie ważna jest aktywność fizyczna. Dla mnie to polowa sukcesu. Nie chodzi mi tutaj o wyrzeźbienie ciałka na konkursy kulturystyczne ;) Chodzi mi o to abyś poczuła się pięknie w swoim ciele. I nie ważne jest, to co i jak ćwiczysz. Aktywność fizyczna powoduje produkcję hormonu szczęścia, który bardzo nam pomaga, przy codziennych zmaganiach w utrzymaniu dobrej sylwetki.
Diety, diety, diety... Myślę, że nie musimy prowadzić, żadnych diet. Ja zaczęłam od drobnych kroczków. Zapomniałam o chipsach, jak czekolada to gorzka. Przestałam dodawać cukru do kawy, herbaty. Teraz już nie mam nawet grama cukru w domu. Chyba, że piekę ciacho ;) Cukru mamy tyle w produktach żywnościowych tj soki, że spokojnie wystarczy. Pokochałam owoce, warzywa pod każdą postacią. Ryby, chude mięso codziennie goszczą u mnie na stole. Przemyciłam do domu pełnoziarniste pieczywo, chudy nabiał, kasze którymi zastępuję ziemniaki, zwyczaj jedzenia owoców lub 3 razy dziennie. Powiem Wam, że to nie było trudne... I jest smaczne. Jasne, że spotkacie mnie na frytkach w Mac-u, lub lodach, bo czym byłoby dzieciństwo bez tych pyszności dla mojego 7 letniego syna :) Nie popadamy ze skrajności w skrajność! Myślę, że to jest dobry początek dla mnie, do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Mam taką nadzieję :)

A Wy co sądzicie o popularnych, szczególnie w okresie przedwakacyjnym dietach? Stosujecie? Jak Wy sobie radzicie z nadmiarem tłuszczyku ;)?

Czekam na Wasze komentarze :) 
Buziaki


15 komentarzy:

  1. Ja akurat niedawno na dietę przeszłam, ale nie taką wydumaną, tylko po prostu owoce, warzywa, chude mięsa, ryby, bez cukru etc. Już sporo takich cudownych diet przeszłam i tylko pogarszało to mój stan zdrowia i wagę ;) Teraz staram się rozsądnie działać po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podobnie do mnie ;) Zdrowy rozsądek przede wszystkiem :)
      Życzę samych sukcesów :)

      Usuń
  2. aj odchudzanie:D też murze się wziąć za siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem wam laseczki ,że ja sobie postanowiłam tak w styczniu , zdrowe odżywianie i ruch .Ograniczyłam słodycze , fast foody , jadłam warzywka, mięsa to tylko pierś z kurczaka lub chude szynki na ciemny chlebek. Żółty ser zastąpiłam białym, masło twarożkiem do smarowania. Na obiad warzywka , pierś. Po 18 nie jadłam tylko piłam zielona lub czerwoną herbatę, i 4 kg spadło nawet nie wiem kiedy.Oczywiście nie obeszło się bez ruchu , zamiast wchodzić po schodach ,wbiegałam, na wf ćwiczyłam a nie się obijałam. Szczerze nie było dla mnie jakieś wielkie wyzwanie , pokochałam taki sposób odżywiania i uwierzcie ,że odrzuca mnie od tłustego jedzenia.(nie mówie tu o słodyczach czy chipsach, chodzi mi np o jakieś żeberka ). A najważniejsze jest nie odmawiać sobie , oczywiście wszystko w granicach możliwości np. masz ochotę na cukierka czy chipsa zjedz go , ale nie pół kilo tylko jednego czy dwa , raz na jakiś czas nie zaszkodzi , a uwierzcie nie będziecie odczuwały ,że jesteście na diecie :D aaa i jeśli macie ochote na coś kalorycznego mc ,kfc lepiej zjeść sobie go do południa jak po 18 ,masz pewność ,że go spalisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! U mnie wygląda to podobnie :) I też staram się nie jeść po 18, piję wtedy sok pomidorowy jak zgłodnieję ;) Dzięki za wypowiedź! Widzę, że jest nas więcej i udowadnia i mi i innym dziewczynom, które chciałyby coś zmienić, że naprawdę się da!

      Usuń
  4. Ja póki co staram się rzucić czekoladę;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekolada ma dużo wartości odżywczych, może spróbuj zmienić na gorzką i ogranicz jedynie spożywanie, jeśli pochłaniałaś jak ja całą tabliczkę przy jednym posiedzeniu ;) Ale i tak dobry pomysł, jak zaczniesz od małych kroczków, później będzie Ci łatwiej :)

      Usuń
  5. Ja też uważam, że zamiast katować się dietą, można jeść po prostu zdrowo, z umiarem i dodać do tego jakiś sport/ćwiczenia i również będą efekty, przynajmniej się jojo nie nabawimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Ja w ciągu 1 miesiąca miałam w talii -5cm, co było dla mnie ogromnym szokiem.

      Usuń
  6. ja mam zamiar zacząć dietę kapuścianą ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze uważałam że najlepsza dieta to zdrowa dieta i do tego ruch i to jest gwarancja naturalnej urody i piękna

    OdpowiedzUsuń
  8. Od lat patrzymy z Mężem na to, co jemy i ile jemy. Uważam, że najważniejszy jest zdrowy rozsądek, tak jak napisałaś, dieta oparta na jednym, dwóch produktach nie jest zdrowa dla naszego organizmu, ostatnio słyszałam w tv na ten temat rozmowę z dietetykiem. Ważnie jest urozmaicenie, odpowiednie proporcje mięsa, warzyw, owoców itd. Od lat nie jadamy chipsów, żywności wysoko przetworzonej, wolałabym zjeść marchewkę startą z jabłkiem na obiad niż obiad ze słoika czy z paczki. Jak już mamy ochotę na coś słodkiego, to piekę sama. Oczywiście zdarza nam się kupić coś słodkiego np. ciasta, batonik, jednakże patrzymy na skład i wybieramy możliwie najlepszy. Pijemy dobrą wodę - nie, niereklamowaną tylko taką, której zawartość minerałów wynosi ok.1500mg/l -(pisałam u siebie o wodzie). Rano zaś przed śniadaniem wypijam sok z połowy cytryny, dolewam ciepłej wody, aby otrzymać ok. 1/2 szklanki, cytryna ma właściwości odkwaszające organizm, ponadto wspomaga przemianę materii. Do tego wszystkiego aktywność fizyczna, i nikt nie daję nam tyle lat, co mamy, a jesteśmy po 30-tce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej wodzie muszę sobie u Ciebie poczytać :) Gratuluję podejścia !

      Usuń

Z ogromną przyjemnością czytam Wasze komentarze! Dziękuję za każdy jeden, ponieważ są moją motywacją do dalszej pracy. Komentarze zawierające aktywne linki będą na bieżąco usuwane. Szanujmy swoją pracę!
~~~
With great pleasure I read your comments! Thank you for every one, because they are my motivation to continue my work . Comments containing the active links will be removed on a regular basis. Respect our work!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...