30 czerwca, 2014

WODA DLA URODY | LIFESTYLE



O dobroczynnych skutkach picia wody słyszała pewnie niejedna z Was. Ja z kolei niedawno przekonałam się na własnej skórze, jak niby prosta rzecz może wpłynąć na nasze zdrowie oraz urodę. Dlaczego picie wody jest tak ważne?



Nasze ciało w 70% składa się z wody.  Nie ma lepszego, naturalnego kosmetyku dla skóry od wody, która nawilża skórę od środka. Nie każdy wie, że tą drogą odbywa się 90 proc. całego nawilżenia skóry. Uwierzcie mi, że nawet najlepsze kosmetyki nie są w stanie nawilżyć jej od środka, a jedynie mogą tylko spowolnić parowanie wody ze skóry. W naszej codziennej diecie powinniśmy uwzględnić min 2,5 litra wody. Pozwoli nam to aby cera była nawilżona, jędrna i pozbawiona niedoskonałości. Potwierdzam to moim przypadkiem. Jeszcze roku temu (teraz już wiem) słabo nawadniałam swój organizm. Byłam osłabiona w ciągu dnia oraz miałam problemy z utrzymaniem prawidłowej temperatury ciała (zimne stopy, ręce). Dodatkowo miałam wahania hormonów, które dawały o sobie znaki właśnie na mojej twarzy w postaci bolesnych, długo gojących się grudek w okolicy ust. Śmiem teraz twierdzić, że właśnie woda przyczyniła się do znacznej poprawy mojej skóry i funkcjonowania całego organizmu.
Odpowiednie nawadnianie organizmu ma również inne ważne dla nas kobietek skutki. Woda wypłukuje z naszego organizmu toksyny oraz usprawnia przemianę materii, przez co nie musimy martwić się pomarańczową skórką. Pomaga w skutecznej walce już z istniejącym celulitem. Należy pamiętać, że podczas ćwiczeń kiedy tłuszcze opuszczają nasze komórki tłuszczowe muszą zostać przetransportowane krwiobiegiem do miejsc spalania, a ta droga wcale nie jest łatwa, zwłaszcza jeżeli brakuje wody. Woda rozcieńcza osocze krwi w efekcie kwasy tłuszczowe są szybciej transportowane.
Woda pomaga w utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Dlaczego? Pragnienie pojawia się dopiero gdy utracimy ok 4 % wody z naszego organizmu. Do tego czasu czujemy znane pewnie wielu z was niezaspokojenie, brak czegoś... Często właśnie w tym momencie sięgamy po przekąskę. Zamiast często kalorycznych przekąsek sięgnij po szklankę wody ponieważ, to organizm daje nam znak, abyśmy zaspokajały pragnienie zanim je poczujemy! Dziwne, ale prawdziwe.
Na rynku mamy ogromny wybór wód. Spotykamy źródlaną-która nie zawiera wielu minerałów, mineralną- >1000mg minerałów w l wody, leczniczą- pomagającą w różnych schorzeniach, choć powinnyśmy ją pić po konsultacji z lekarzem oraz stołową czyli mieszanka mineralnej ze źródlaną. 
Szczerze odradzam picie wody z kranu. Woda gdy opuszcza przedsiębiorstwo uzdatniania wody jest czysta, ale stan rur, którymi jest transportowana do naszych domów pozostawia wiele do życzenia. W takiej wodzie może znaleźć się aż 12 substancji rakotwórczych tj. rtęć, ołów, azbest czy chrom. Zdecydowanie woda z butelki jest lepsza! :)
Jeżeli lubisz wody smakowe spróbuj do zwykłej gazowanej wody wrzucić owoce np truskawkę czy cytrynę :) Tym bardziej, że teraz mamy ich zatrzęsienie :) Wody smakowe często zawierają niepotrzebny cukier. W codziennej diecie mamy go już wystarczająco dużo. Ja często tak robię i sobie i rodzinie. Nie dość, że ładnie taki napój wygląda to świetnie smakuje.

Cóż nam więcej zostało? Pijmy wodę! Tym bardziej, że nie ma kalorii ;)

Buziaki




Zapraszam wszystkich zainteresowanych do brania udziału w konkursie!!! Trwa do 15.07.2014



22 komentarze:

  1. Wodę piję od zawsze, w upały nie ma lepszego orzeźwienia, nie wiem jak niektórzy mogą zaspakajać pragnienie słodzonymi gazowanymi napojami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. woda dla uroda szczera prawda :)
    zapraszam na rozdanie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od jakiegoś czasu właśnie wyskakuje mi dziwne "coś" przy ustach, nie chce zniknąć i boli. Nie byłam pewna, z jakiego to powodu, ale zdałam sobie sprawę, kiedy czytając Twój post zorientowałam się, że od godziny chce mi się pić i ciągle powtarzam sobie, że wstanę po wodę, jak już doczytam do końca wszystko, co chcę ;) Więc może faktycznie masz rację, widocznie mam za mało wody i nawet nie zdaję sobie z tego sprawy, bo takie prozaiczne potrzeby schodzą u mnie na dalszy tor ;)
    Zapraszam do mnie, KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogłam się przekonać do picia wody, ale od jakiegoś czasu piję jej coraz więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja codziennie piję prawie dwa litry :). Czasem dodaję też cytrynę, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja piję dziennie 2,5l wody i tego pilnuje. W sumie jako lekkoatletyczna powinnam pić prawie 3l. Ale czasem jest to po prostu nie mozlwie. Wole nie pic tych 3litrów, niż wmuszać je w siebie. Ale masz racje. Żadne kosmetyki tak nie nawilżą skóry. ;-) Nawet cellulitu wodny znika od picia wody!! WEM CO MÓWIĘ!!
    Pozdrawiam ;*

    Miśka

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę zacząć pić duuużo wody, ale przy tak deszczowej pogodzie nie bardzo się chce :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tego co kiedyś wyczytałam, i pisałam u siebie nawet na blogu o tym, to nie należy także przesadzać z piciem dużej ilości wody i wmuszać w siebie, bo to może doprowadzić nawet do śmierci. Chodzi tam o zaburzenie równowagi elektrolitów w organizmie. Komórki napełniane wodą pęcznieją, a to prowadzi do podwyższenia ciśnienia w czaszce. Ale oczywiście woda jest najzdrowsza i najlepsza do prowadzenia zdrowego trybu życia, tylko nie należy z nią przesadzać i pić wtedy kiedy poczujemy, że nam się chce pić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To o czym piszesz to hiponatremia. Ciężka, może doprowadzić do śmierci, ale żeby doprowadzić organizm do takiego stanu trzeba wypić ok 6 litrów wody w krótkim czasie (ok szklanki co pół godziny).
      Ja wychodzę z złożenia, że z niczym nie można przesadzić, nawet z czymś pozornie niegroźnym. Zdrowy rozsądek górą!

      Usuń
    2. O widzisz to o tym stanie nie wyczytałam :) Ale to chyba faktycznie to :) I zgadzam się, że we wszystkim należy mieć umiar, bo nawet coś uważane za zdrowie, w nadmiarze może nam zaszkodzić :)

      Usuń
  9. ja pije jej bardzo duzo!!
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/06/la-stallasardynia.html

    OdpowiedzUsuń
  10. ja staram się pić jak najwięcej ale niestety z różnym skutkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie namawiać do picia wody nie trzeba, uwielbiam wodę z cytryną i miętą :) A załapię się u Ciebie na taką szklaneczkę wody? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! Wpadaj :) Truskaweczki i porzeczki z mojego ogródeczka więc zupełnie ekologiczne. Śląsk zaprasza :)

      Usuń
  12. Woda niegazowana to chyba mój ulubiony napój. Zwłaszcza podczas upałów. Najbardziej lubię dodać do niej cytrynę i mięte - takie połączenie świetnie orzeźwia w gorące dni. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja piję wodę nawet w nocy:) bez niej nie żyje:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyzwyczaiłam się do picia ok. 1,5 l wody w ciągu dnia i źle się czuje, gdy koktajlowa szklanka z wodą nie stoi obok mnie :D To po prostu kwestia dobrego i niemal rutynowego nawyku; najlepiej wyćwiczyć go sobie tak, jak np. naturalny rytuał zmywania makijażu przed snem. Wejdzie w krew i tyle :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też piję codziennie wodę i nie wyobrażam już sobie dnia bez niej. Co prawda nie wypijam aż 2,5l bo to za dużo dla mnie :) Fajnie wygląda ta woda z owocami! Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja dużo wody piję, bo oczyszcza też nasze jelita :) , zawsze jest dobra szklanka wody z rana :)

    OdpowiedzUsuń

  17. Od ponad pół roku piję samą wodę :)

    Codziennie rano piję ciepłą wodę z cytryną,a czasami dodaję do niej pieprz cayenne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Halo halo woda z kranu nie jest zła :D wiem bo pracuję w firmie która się tym zajmuje, skończyłam studnia w tym kierunku itd. :P wszystko zależy od tego w jakim mieście się mieszka, a w zasadzie jaki jest stan wody w ujęciu. Dla przykłądu woda w Sopocie w kranie jest 1000 razy lepsza niż z butelki, w Gdańsku juz wszystko zależy od dzielnicy w ktorej się mieszka ( różne dzielnice zasialne są z różnych ujęć).

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Z ogromną przyjemnością czytam Wasze komentarze! Dziękuję za każdy jeden, ponieważ są moją motywacją do dalszej pracy. Komentarze zawierające aktywne linki będą na bieżąco usuwane. Szanujmy swoją pracę!
~~~
With great pleasure I read your comments! Thank you for every one, because they are my motivation to continue my work . Comments containing the active links will be removed on a regular basis. Respect our work!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...