07 kwietnia, 2015

JAK PRAWIDŁOWO MYĆ I PIELĘGNOWAĆ PĘDZLE DO MAKIJAŻU?


Witajcie moi drodzy po krótkiej Świątecznej przerwie! :) Dzisiaj mam dla Was krótkiego i być może dla wielu z Was banalnego posta. Mianowicie poruszę temat czyszczenia i pielęgnacji pędzli do makijażu. Jest to kwestia przede wszystkim higieny, bo która z nas lubi malować się upaćkanym pędzlem np. do podkładu? Ponadto dam Wam kilka wskazówek, które zdecydowanie przedłużą żywotność Waszych, często nie tanich pędzelków.

Firmy kosmetyczne często prześcigają się w wypuszczaniu na nasz rynek przeróżnych i często bardzo drogich specyfików do czyszczenia pędzli. Ich cena jednak dla wielu z nas jest zupełnie nie osiągalna, zważywszy na fakt, że pędzli używamy codziennie i niektóre także codziennie trzeba oczyścić. Wiem, że radzicie sobie z tą czynnością na wiele sposobów. ja jednak chcę zaprezentować Wam swój, który rewelacyjnie się u mnie sprawdza, oczyszczając moje pędzle i jednocześnie je pielęgnując.

Domowych metod jest mnóstwo: szampon dla dzieci, spirytus rozcieńczony w wodzie, mydło... Szampon jednak nie działa antybakteryjnie, a sam alkohol często słabo radzi sobie z poważniejszymi zabrudzeniami np. z podkładu. U mnie najlepiej sprawdziło się mydło antybakteryjne Carex Sensitive. Łączy w sobie właściwości zarówno dezynfekujące jak i oczyszczające. W składzie mydełka znajdują się także substancje nawilżające, które zapobiegają wysuszeniu włosia (szczególnie naturalnego), ale ja dodatkowo do mydełka dodaję kilka kropel olejku, aby zabezpieczyć włosie przed nadmiernym wysuszeniem. 

Jak odpowiednio myć pędzle?


Pędzle myję zawsze pod bieżącą, ciepłą (ale nie gorącą) wodą. Najpierw zwilżam samą wodą trzymając pędzelek włosiem do dołu. Nie możemy pozwolić, aby woda dostała się do rękojeści, ponieważ rozwarstwi ona klei i po pewnym czasie zaczną wypadać nam włosy z pędzla, albo odpadnie skuwka. Następnie nakładam na włosie trochę mydełka z olejkiem i delikatnie masuję. Potem spłukuję dużą ilością wody, także włosiem do dołu.


Tak umyte pędzle są zdezynfekowane, oczyszczone, a ich włosie odpowiednio zadbane.

Suszenie pędzli.


Tutaj także szkół jest wiele. Pędzle powinny suszyć się w temperaturze pokojowej. Głównie, jak w przypadku mycia, nie powinno się suszyć pędzli włosiem do góry. Najlepiej byłoby suszyć je włosiem do dołu. Można zakupić specjalne stojaczki do suszenia pędzli, ale są one jednak drogie. Najekonomiczniejszą metodą jest suszenie na papierowym ręczniku. Zawsze staram się aby włosie nie leżało na nim, aby się nie odkształciło. W moim przypadku najlepszym miejscem jest parapet, włosie wtedy nie dotyka blatu. 

Najczęściej popełniane błędy:

- suszenie pędzli suszarką,
- suszenie pędzli na kaloryferze,
- mycie pędzli kolistymi ruchami, bo może to odkształcić włosie ( wyjątkiem jest flat top czy kabuki )
- moczenie ich w całości w wodzie,
- suszenie włosiem do góry,
- płukanie gorącą wodą.


Jak często myć pędzle?

Jest to sprawa indywidualna. Zależy jak często ich używacie i czy malujecie obce osoby. Jak wykonuję makijaż na obcej osobie, obligatoryjnie myję wszystkie pędzle, którymi malowałam, po skończonym makijażu. Jeżeli chodzi o codzienne użytkowanie pędzle do linera, podkładu czy korektora myję po każdym użyciu. Pędzle do cieni przecieram po wykorzystaniu chusteczką nawilżaną, a porządne pranie robię rzadziej (ok raz w tygodniu). Zależy od częstotliwości używania tych pędzli.


Jak Wy czyścicie swoje pędzle?

Buziaki




30 komentarzy:

  1. Swoje myję podobnie, acz używam Białego Jelenia. Sposób z oliwką podbiorę, bo jakoś nie przyszedł mi do głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje :)
    paperlifex33.blogspot.com wspolna obs ? zacznij i daj znac

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja nienawidzę myć pędzli! Najgorszy jest pędzel do podkładu! Masakra!
    Ja do mycia pędzli syntetycznych używam szare mydło a do włosia naturalnego szampon do wlosow :)
    Rozbawiła mnie "rękojeść" pędzla :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam żadnych pędzli, ie mam problemu. Czasem użyję korektora w sztyfcie i to koniec moich szaleństw z makijażem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja myję szamponem :)
    http://www.khatstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. już nie będę suszyć pędzli na kaloryferze:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też myję szamponem <3
    Świetny post !!!:)
    www.zatrzymanaprzezciebie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w sumie używam codziennie tylko jednego pędzla - do pudru i myję go dość systematycznie szamponem do włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja lubię szare mydło, a ostatnio odkryłam Fairy do pędzli ubrudzonych podkładem :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie będę oryginalna :) Myję pędzle szamponem ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też myję szamponem, oszuszam ręcznikiem i pozostawiam do wyschnięcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Robię podobnie ; ))) Myję zazwyczaj mydłem naturalnym, płuczę i pozostawiam do wyschnięcia ; ))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja myję szamponem dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazwyczaj szampon idzie w ruch :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam mydło protex w kostce. Tez jest antybakteryjne, dobrze doczyszcza pędzle. :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Najczęściej myję szamponem, ale kiedyś skuszę się na Carex

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeju nie wpadłabym na to,żeby pędzle do makijażu suszyć suszarką:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że te Carexy są jednak najlepsze do mycia pędzli :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam 2 pędzle na krzyż i myję je szamponem do włosów.

    OdpowiedzUsuń
  20. Też myję swoje pędzle carexem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Najczęściej myję moją kolekcję szamponem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy wpis!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja myję szamponem Babydream albo innym delikatnym szamponem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przydatny post :)
    Ja pędzle myję szamponem do włosów i mają się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam te same pędzle, ale po przeczytaniu tego postu zorientowałam się, że popełniam masę błędów podczas ich mycia. Przydatny wpis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wpis się przydał :)

      Usuń
  26. Ja zawsze jakoś niezdarnie zamocze trzonki... Gapa

    OdpowiedzUsuń

Z ogromną przyjemnością czytam Wasze komentarze! Dziękuję za każdy jeden, ponieważ są moją motywacją do dalszej pracy. Komentarze zawierające aktywne linki będą na bieżąco usuwane. Szanujmy swoją pracę!
~~~
With great pleasure I read your comments! Thank you for every one, because they are my motivation to continue my work . Comments containing the active links will be removed on a regular basis. Respect our work!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...