19 maja, 2015

"ELIKSIR MŁODOŚCI" CZYLI OLEJ ARGANOWY MOKOSH


Cudowny marokański olej arganowy podbił serca wielu kobiet. Wielu producentów aktualnie decyduje się na dodanie tego 'eliksiru młodości' do swoich produktów. Czym wkupił się w nasze łaski? Jak go stosować i jak dobrze kupić? Na te pytania postaram się Wam dzisiaj odpowiedzieć.



Czym jest olej arganowy?

Olej arganowy pozyskiwany jest pozyskiwany z drzewa arganowego z niewielkiego rejonu w Maroku zamieszkiwanego przez lud Berberów. Dokładnie, pozyskiwany jest z orzechów, z których tłoczony jest olej. Najlepsze właściwości olej zachowuje gdy jest tłoczony na zimno. Znajduje zastosowanie zarówno w kosmetyce, medycynie jak i gastronomii.

Kosmetyczne właściwości oleju arganowego.

Olej arganowy został okrzyknięty mianem 'eliksiru młodości', ze względu na swoje właściwości odżywcze i odbudowujące. Te właściwości zawdzięczamy przede wszystkim zawartych w nim:
- tłuszczom OMEGA,
- tokopherolom,
- triterpenalkoholom,
- phytosterolom,
- monoazylglyzerolom,
- tłuczczom nasyconym jak i nie nasyconym.
To dzięki ich zawartości olej arganowy zawdzięcza swoje liczne dobroczynne właściwości m.in. dogłębnie nawilża, działa przeciwzapalnie, antyoksydacyjnie, łagodzi objawy trądziku, chroni skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, odżywia. Dodatkowo olejek dosyć dobrze się wchłania.



Jak dobrze kupić olej arganowy?

Olej arganowy zrobił się w Polsce bardzo popularny więc i jego dostępność jest dużo lepsza. Możemy go dostać stacjonarnie w dobrych drogeriach jak i sklepach z kosmetykami naturalnymi. Niestety jednak wraz ze wzrostem popularności tego oleju wzrosła również liczba nieuczciwych sprzedawców, więc łatwo trafić na nieoryginalny produkt kosmetyczny. Olej arganowy stosowany w kosmetyce charakteryzuje się złotą barwą i brakiem zapachu, w przeciwieństwie do oleju arganowego z przeznaczeniem kulinarnym, który jest ciemniejszy i posiada charakterystyczny orzechowy zapach. Oryginalny produkt możemy poznać również po certyfikatach np: Ecocert. Nie bez znaczenia jest również cena oleju, która w przypadku oleju produkowanego do celów kosmetycznych jest dużo wyższa niż tego produkowanego do celów kulinarnych. Oczywiście czytajmy również składy! Często na drogeryjnych półkach znajdujemy produkty o nazwie "olej arganowy", ale w składzie wyczytamy, że nie jest to produkt 100%. Jest to zwykle mieszanka kilku olejów i wody. 
Dzisiaj pragnę Wam zaproponować kosmetyczny olej arganowy Mokosh.

Dlaczego olej arganowy Mokosh?

W odróżnieniu od innych olei arganowych dostępnych na rynku, 100% olej arganowy Mokosh to produkt kosmetyczny i posiadający certyfikat Ecocert. Został wytworzony na terenie Uni Europejskiej oraz przebadany mikrobiologicznie i dermatologicznie. Pakowany jest w ciemne szkło farmaceutyczne, które chroni nasz drogocenny olej - dzięki temu olej arganowy zachowuje swoje odżywcze działanie. Buteleczka 7,5ml wyposażona jest w wygodny dozownik. 
Cena: 7,5ml/ 9,90zł lub 100ml/59,90zł
Dostępność: Olej arganowy Mokosh możecie nabyć >TUTAJ< lub w dobrych aptekach.



Jak stosować olej arganowy?

Zastosowań ojeju arganowego jest mnóstwo. Możemy go stosować do pielęgnacji cery, włosów ciała czy paznokci.
Ja swój olej stosuję do wszystkiego. Stosuję jako serum łącząc go z kwasem hialuronowym i aloesem. Zabezpieczam nim końcówki włosów. Olejuję nim paznokcie. Dodaję do balsamu czy peelingu do ciała. Jednak najbardziej przypadło mi do gustu zastosowanie tego oleju do przygotowania maseczki z glinki. Dzięki uzyciu olejku arganowego w maseczce z glinki wzbogacamy jej właściwości, a sama maseczka nie zasycha tak szybko jak w przypadku użycia jedynie wody czy hydrolatu.

Na co uważać?

Niestety olejek arganowy może delikatnie zapychać cerę. W tym i moją ;) Jeżeli stosujemy go do maseczek nie musimy się o to zupełnie obawiać. Inaczej sprawy się mają jeżeli stosujemy olej arganowy jako serum. Moja cera ma skłonności do zaskórników, dlatego też nie stosuję olejku solo na twarz. W połączeniu z kwasem hiarulonowym i aloesem działa u mnie cuda i nie zapycha :) Odoby o cerze suchej i dojrzałej spokojnie mogą go używać solo.


Zapraszam do polubienia Fanpage Mokosh na Facebooku :) >TUTAJ<


Ciekawa jestem czy Wy również stosujecie czysty olej arganowy?

Buziaki


20 komentarzy:

  1. Mam olej arganowy i bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś stosowałam olejek arganowy do rzęs ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że jeszcze nie stosowałam. Ale narobiłaś mi ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olej arganowy jest świetny. Też mam z tej firmy, ale chyba moim nr 1 jest manufaktura apteczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziwne, mam olej awokado i marula a arganowego jeszcze nie miałam :). Muszę zapamiętać, aby kupić 100 % w przyszłości a nie jakąś mieszankę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam suchą cerę, więc pewnie by się u mnie sprawdził :) Niestety, niektóre preparaty z olejkiem arganowym do włosów niezbyt się u mnie sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  7. olejek arganowy ubóstwiam ! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię olejek arganowy:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. mam i uwielbiam. głównie jako serum do pielęgnacji suchej buźki.
    również o nim dziś napisałam kilka słów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie stosuję na twarz oleju arganowego w czystej postaci, podobnie jak Ty dodaję do masek samo - robionych :) moje włosy bardzo lubią argan :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie używałam oleju arganowego w ogóle. Skoro Ciebie zapycha solo to u mnie będzie to samo, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  12. Stosowałam kiedyś na włosy, ale jakiejś innej firmy

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię olejek arganowy, stosuje go na włosy, ale i na twarz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. stosuję ale innej firmy, głównie do włosów, ale zauważyłam, ze bardzo je przetłuszczał, więc przeznaczyłam go tylko do olejowania

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja używam olejku jako dodatku do słabo działających kosmetyków do rąk lub do ciała.

    OdpowiedzUsuń
  16. Olejek arganowy to rzeczywiście doskonały i wszechstronny kosmetyk. Niemniej jednak ten kosmetyczny też powinien mieć charakterystyczny zapach, ważne żeby miał certyfikaty eko i szklane ciemne opakowanie , kontakt oleju z plastikowym dozownikiem nie jest wskazany i lepiej go usunąć z buteleczki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam czysty olej arganowy!

    OdpowiedzUsuń
  18. Stosuję, jednak z innej firmy:) Szczególnie pomaga mi w ukojeniu skóry twarzy

    OdpowiedzUsuń
  19. ja lubię olej arganowy z manufaktury aptecznej. używam go na włosy, a teraz częściej do masażu twarzy, szyi i dekoltu. moja mama jest mega zadowolona :p

    OdpowiedzUsuń

Z ogromną przyjemnością czytam Wasze komentarze! Dziękuję za każdy jeden, ponieważ są moją motywacją do dalszej pracy. Komentarze zawierające aktywne linki będą na bieżąco usuwane. Szanujmy swoją pracę!
~~~
With great pleasure I read your comments! Thank you for every one, because they are my motivation to continue my work . Comments containing the active links will be removed on a regular basis. Respect our work!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...