07 czerwca, 2015

BIAŁA GLINKA MOKOSH | WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE



Pora na kolejny post- tasiemiec w którym chcę Wam przybliżyć ogólne właściwości i zastosowanie znanych produktów kosmetycznych. Dzisiaj na warsztat wezmę glinki, skupiając się głównie na glince białej


Czym są glinki?

Glinka kosmetyczna (inaczej kaolin) należy do minerałów ilastych, czyli uwodnionych glinokrzemianów, a jej działanie polega przede wszystkim na absorpcji zanieczyszczeń takich jak nadmiar sebum czy produkty metabolizmu skóry. Wynika to z faktu, że ma ładunek ujemny, który przyciąga do siebie cząsteczki o ładunku dodatnim, obecne w substancjach toksycznych.

Właściwości białej glinki.

Właściwości są zależne od rodzaju glinki. Glinka biała kaolinowa jest jedną z najdelikatniejszych. Łagodna dla skóry, usuwa zanieczyszczenia, wygładza i uelastycznia. Cechuje ją lekka i jedwabista konsystencja. Polecana jest zwłaszcza do cer delikatnych, suchych, wrażliwych, skłonnych do podrażnień oraz dla skór dojrzałych. W składzie ma liczne mikroelementy: krzem, wapń, magnez, żelazo, potas, sód. 

Inne rodzaje glinek: 

Zielona glinka
Czerwona glinka
Żółta glinka
Różowa glinka (inaczej French clay pink) 
Błękitna glinka (inaczej bentonitowa) 
Glinka ghassoul (inaczej czerwona glinka marokańska) 
Glinka ‘Fullers Earth’ 
Glinka z kanadyjskiego lodowca

Zastosowanie glinki

Glinkę sypką rozrobioną w wodzie nakładaj na twarz jako maseczkę, możesz też (w przypadku cery suchej) dodać oliwę lub żółtko. Pastą smaruj miejscowo wypryski i stany zapalne. Glinki nadają się też do mycia twarzy, zębów, włosów, a także jako dodatek do kąpieli.
Innym, ale także bardzo ciekawym zastosowaniem glinki jest Argilloterapia. Więcej na ten temat możecie poczytać >TUTAJ<. Jednym zdaniem mówi ona o tym, aby traktować glinkę jako naturalną odtrutkę organizmu, dodając łyżeczkę glinki do wody do picia :) 

Jak dobrze kupić glinkę?

Podczas zakupu glinki kosmetycznej powinniśmy zwracać uwagę na zawartość substancji aktywnej. Najlepsze glinki medyczne i kosmetyczne mają ją na poziomie 95-98%. Drugim niezwykle istotnym elementem jest sprawdzenie, czy do kosmetyku nie zostały dodane substancje zapachowe, antyzbrylacze, emulgatory lub inne substancje chemiczne, które obniżają naturalną skuteczność działania glinki. Choć glinka zanieczyszczona jest tańsza niż czysta to jednak warto zainwestować w produkt lepszej jakości, ponieważ efekt stosowania będzie nieporównywalnie lepszy.


Na co uważać?

-glinkę stosujemy zawsze z chłodną wodą
-używając glinki jako maseczki pamiętajmy, żeby nie dopuścić do jej zaschnięcia, ponieważ traci ona swoje właściwości- glinkę na twarzy zwilżamy wodą, hydrolatem
-nigdy nie mieszamy glinki w metalowej miseczce, ani metalową łyżeczką, ponieważ wtedy także traci swoje właściwości


Biała glinka Mokosh


 Opakowanie: Glinka zamknięta jest w zakręcanym, plastikowym słoiczku.



Konsystencja: Glinka jest w postaci białego proszku. Po zmieszaniu z wodą uzyskujemy jednolitą, gładką masę.
Zapach: Glinka jest bezzapachowa.



Działanie: Ja osobiście uwielbiam wszystkie glinki, więc z tą nie może być inaczej ;) Glinka Mokosh jest zupełnie czysta, co daje nam gwarancję najlepszych rezultatów z jej stosowania. Stosuję ją głównie do sporządzania maseczek do twarzy i w tej roli sprawdza się świetnie. Po takiej maseczce moja cera ma naprawdę wyrównany koloryt i jest bardzo dobrze oczyszczona i zmatowiona. Regularne stosowanie glinki przyniosło mi najlepsze rezultaty, ponieważ zauważyłam oczyszczenie i zwężenie porów na nosie, które były moim utrapieniem od jakiegoś czasu. Jestem z niej bardzo zadowolona.

Cena: 22,90zł/ 200ml
Dostępność: Glinkę Mokosh możecie zakupić w aptekach lub >TUTAJ<

Podsumowując: Glinki mają naprawdę świetne właściwości, więc gorąco polecam ich stosowanie. Dlaczego polecam glinkę Mokosh? Ponieważ jest 100%, bez niepotrzebnych ulepszaczy. mamy gwarancję uzyskania najlepszych rezultatów z wykorzystaniem całkowicie czystej glinki.

Polecam polubienie profilu Mokosh na FB >TUTAJ<

Stosujecie glinki? Jakie lubicie najbardziej?

Buziaki


31 komentarzy:

  1. Od niedawna stosuję glinkę białą i przyznam, że skóra po niej jest bardzo przyjemna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się :) kiedyś kupię

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszelkie glinki, najbardziej zieloną, ale biała też jest fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zastanawiałam się ostatnio: zielona czy biała? ale zdecydowanie zachęciłaś mnie do kupna białej :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę się w końcu zabrać za używanie glinek :-) tyle dobrego czytam i czytam i jeszcze nie używałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam białą glinkę za jednoczesną skuteczność i delikatność !
    A ta z Mokosh jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. glinka do zębów? o kurcze :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie miałam i nie stosowałam żadnej glinki ale muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba wszystkie opinie jakie o niej czytałam są pozytywne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię glinki i staram się je stosować od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie miałam jeszcze takiej glinki w proszku. zazwyczaj idę na łatwiznę i kupuję gotowce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze, ze o tej chłodnej wodzie napisałaś. Kurczee ja mieszalam z lekko ciepła!

    OdpowiedzUsuń
  13. ja muszę kupić w końcu jakąś glinkę.. myślałam nad zieloną :D

    OdpowiedzUsuń
  14. nigdy nie używałam białej glinki, muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nigdy nie używałam białej glinki, muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy nie używałam białej glinki, muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Białej glinki nie miałam, ostatnio najczęściej sięgam po błękitną.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziś przyszła do mnie ta glinka Mokosh. Zamówiłam ją z wyprzedażowym pudełkiem JOY box :) Mam nadzieję, że będę zadowolona!

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam właśnie białą glinkę z Mokosh :) Kiedyś doprowadziłam do wyschnięcia i miałam całą czerwoną twarz, dlatego trzeba uważać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Często ostatnio po nią sięgam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. ciekawy wpis, na pewno ją wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Musi być super!
    miłego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie miałam jej, jednak zużywanie glinek idzie mi bardzo ciężko :). Jak uda mi się zużyć zieloną, planuję kupić białą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Sowite opakowanie =) Białą glinką lubię myć twarz - fajnie absorbuje serum.

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam białą glinkę i to bardziej niż zieloną bo biała mniej szczypię :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Miałam białą glinkę z Organique i byłam z niej bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń

Z ogromną przyjemnością czytam Wasze komentarze! Dziękuję za każdy jeden, ponieważ są moją motywacją do dalszej pracy. Komentarze zawierające aktywne linki będą na bieżąco usuwane. Szanujmy swoją pracę!
~~~
With great pleasure I read your comments! Thank you for every one, because they are my motivation to continue my work . Comments containing the active links will be removed on a regular basis. Respect our work!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...